zondag 13 oktober 2013

Alice

Zoals ik in de kennismaking schrijf, ben ik verpleegkundige. Wat ik er niet bij heb staan is dat ik als oproepkracht werk op hematologie en oncologie, de twee kankerafdelingen dus.
Hoewel ik doorgaans erg veel plezier heb ik mijn werk, zijn het wel afdelingen waar ik nooit of te nimmer iemand die ik ken hoopte aan te treffen. Dat laatste is helaas wel gebeurd.....
Alice, een mooie jonge vrouw met haar hele leven voor zich, bleek ongeneeslijk ziek te zijn. En dat, terwijl haar moeder en mijn moeder vroeger goede vriendinnen waren en ik Alice al ken vanaf haar geboorte. Ze scheelt niet zo veel met mijn jongste zusje. Als ik aan Alice denk, dan zie ik een beeld voor me van een zomerse dag aan de plas, twee kleine meisjes die voor me lopen, allebei met witblonde pijpenkrullen. Mijn eigen zusje en Alice...

Terwijl ze vecht voor haar (over)leven blijft Alice knokken voor een behandeling. En nu heeft ze onze hulp nodig, dus lieve volgers en meelezers, kijk even op haar blog en help een beetje....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten