dinsdag 16 september 2014

Tasjes, zakjes en ander spul

Mijn (gedeelde) zolderkamertje was zo langzamerhand weer dicht aan het groeien. Het was gewoon een bende met stapels stof en wol op het bureau.
Maar ja, het past ook niet meer in mijn bakken. Ik heb zo veel stof verzameld....
Dus, dat moest anders!
Alle lappen in handen gehad en op kleur gesorteerd. Bleek ik zelfs meer blauwe dan rode stof te hebben... Nooit gedacht!
Bij de Blokker waren ze zo lief om net nu de plastic ladeblokken in de aanbieding te doen. Nu al mijn lapjes netjes op kleur in de laatjes opgeborgen.
Op mijn bureau en op de ladekastjes een mandje met lopende projecten. Het is weer netjes en er is weer ruimte.

Als je goed kijkt zie je op de foto links-boven een grote zak rijst liggen. Rijst? Ja, rijst. Dat heb ik nodig om mijn handwarmertjes te maken.

Ik maakte voor een vriendin, die veel last heeft van haar rug, een warmte zak voor haar rug.
Doordat die doorgestikt is blijft de rijst op zijn plek en zakt het niet naar beneden.

En de handwarmertjes zijn altijd een fijn, klein cadeautje waar je (bijna) iedereen een plezier mee doet.
Even in de magnetron en dan lekker in je jaszak, voor een winterse wandeling.
Of zoals een collega vertelde, lekker warme handen als je met koud weer staat te wachten tot de voetbaltraining van je kind afgelopen is...




Nu ik mijn lapjes weer allemaal in handen had gehad, kreeg ik gelijk weer zin om van alles te naaien.

Eerst maakte ik een boodschappen tasje volgens het zelfde patroontje waar ik eerder tasjes van maakte. Alleen knipte ik het nu van twee verschillende stofjes. En daarna maakte ik de tas met rozen. Het was een tafelkleedje van de kringloop, lekker stevig en heel vrolijk.


Eigenlijk had ik me voorgenomen om geen stof meer te kopen. Ik heb al zo veel en ik moest van mijzelf eigenlijk eerst wat meer opmaken.
Maar ja, als je dan bij de kringloop tegen twee van zulke geweldig grote lappen vrolijke tricot aanloopt...
Dus, ik kon ze echt niet laten liggen!
Nee, dit worden mijn nieuwe jurkjes.
Ooit, als ik tijd kan maken....

10 opmerkingen:

  1. Handig die ladenkastjes en ie handenwarmertjes daar hebben wij erg leuke complimenten over gehad tijdens en na de kerstmarkt XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, die had ik ook naar jullie gestuurd....
      Fijn dat ze ook op de markt in de smaak vielen.

      Verwijderen
  2. Heb net ook opgeruimd zelfde verschijnselen zie het bij meer bloggers zit zeker in de lucht lekker ruimen voor de winter.....ha ha heerlijk al die stofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kan echt leuk zijn, zo eens goed opruimen en alles weer sorteren. Ik ontdek dan altijd weer iets wat ik al lang niet meer heb gebruikt, en krijg dan ook zin om weer vanalles nieuw uit te proberen.
    Wat een geweldig idee die handwarmertjes, en ook die tassen zijn supermooi geworden.
    Nog een fijne avond,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar. Ik moet ook echt eens in de zoveel tijd mijn bureau (en alles daar rondom) uitmesten.
    Handig die handwarmertjes. Krijg meteen zin om achter de naaimachine te kruipen en ze ook te maken. Goed idee van je om ze door te stikken!
    Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik hou van opruimen...alles in orde....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De handenwarmertjes zijn een geniaal idee. Dat ga ik denk ik zelf ook maar eens doen. Heb altijd koude handen in de winter. Na mijn ooeratie aan de pols helemaal. Zietver weer netjes uit. Ik ben weer terug langzaam aan. Knuffels

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een heerlijke stofjes allemaal en nu ook nog eens heel netjes opgeruimd, chapeau! En wat ben je lekker bezig geweest, bij mij komt er maar niets uit mijn handen. Deze week eigenlijk helemaal niks gedaan, maar och ja lekker niks doen is ook wel eens lekker. Ik hoop binnenkort ook een opgeruimde eigen kamer te hebben, de computer kamer wordt naaikamer. Ja daar verheug ik me op en wie weet kan ik dan ook allemaal leuke maaksels gaan delen ;). Ben heel benieuwd naar die tricot jurkjes want die stofjes zijn prachtig! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen