donderdag 23 januari 2014

shoppen bij de kringloop

Vanmorgen ben ik gezellig samen met mijn overbuurvrouw Ina
(van het kleurrijke blog Inacolourina) naar verschillende kringloopwinkels
gegaan. Tenminste dat was de bedoeling, maar na 2 winkels 
was er al zo'n gat in de dag geslagen dat we maar naar huis gingen.

Maar geslaagd zijn we zeker!


Een kanarie gele plastic olifant. 
Ik zou normaal geen plastic olifant kopen, 
maar deze was zo grappig knal geel...


Twee dozen met letters, groene en blauwe.
Voor knutsels en ik heb Muis moeten beloven dat zij er ook wat van krijgt.
Zij maakt namelijk al jaren kaarten en dit kan zij daar ook goed voor gebruiken.
Daarnaast hebben dit soort letters voor haar de link naar Rosa
het vervolg op de "Hoe overleef ik" serie van Fracine Oomen.
In dat boek maakt de vriend van Rosa scrabiti; grafiti met scrabble steentjes.
Die boeken serie heeft ze verslonden, zodra er weer een nieuwe uitkwam.
(En ik ook, hoor. Je bent nooit te oud voor kinderboeken!)


Een fleurige, gebloemde sjaal. Ik zag net dat de foto wat wazig is, 
maar de sjaal staat inmiddels in een emmertje sop. 
Dus de foto overdoen is nu geen mogelijkheid.

Een hele schattige paraplu. (Nooit gedacht dat ik ooit een plu schattig zou vinden )
Gewoon normaal formaat, maar met stipjes aan de binnenkant 
en een hartjes randje rondom. De buitenkant is effen.


Een houten salade bak. Tijden geleden had ik al een keer een 
plaatje gepind op Pinterest.


Salade bakken op stammetjes in de tuin, geverfd als paddenstoelen.
Zo'n leuk idee!!
Nu zit ik alleen te twijfelen of ik hem wel in de tuin wil
of dat ik een rood met witte stippen bak in huis wil houden....
Ach, eerst maar verven, daarna zie ik wel verder.


Nog een vondst op Pinterest was het patroon van dit uiltje.
Ik had alleen niet gedacht dat hij zoooooo klein zou zijn...
Hij is heel schattig, maar toch ga ik het maar wat vergroten voor een volgende uil.
Ach, zo blijft een mens wel bezig ;)


10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen heb je gevonden bij de kringloop!
    Die uil is ook erg schattig.
    En inderdaad, voor kinderboeken ben je nooit te oud! Ik lees ook nog graag oude kinderboeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker leuke dingen meis! Heerlijk al dat kringloopgescharrel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je leuke spullen gevonden!! Ik mag van mezelf even niet meer shoppen... Maar vind het wel erg leuk om mee te genieten van andermans kringloopgelukjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi hi zooo leuk die knalgele olifant, die letters zijn mega handig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een heerlijke dingen heb je gevonden. oh die paraplu is zeker heel schattig! en de rest is ook super leuk! ik ben benieuwd wat je van de bak gaat maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goede vondsten zeg ,ja vooral dat onverwachte vind ik altijd leuk in de kringloop

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super buit ! de olifant is helemaal top !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke buit! Op sommige dingen ben ik een tikkie jaloers. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen