zaterdag 20 juli 2013

post, tassen en vakantie

Via de postkamer had ik een adres gekregen van Margot die zich daar ook had aangemeld voor een enveloppe vol leuks... Margot heeft geen blog, dus ik moest maar een beetje gokken wat ze leuk zou vinden.
Uiteindelijk ben ik maar gegaan voor de kleur roze en rood. Via de postkamer van Tante Jannie kreeg ik een berichtje van Margot dat het goed is ontvangen en ze er blij mee was.
Ook had ik al een paar weken geleden een give away gewonnen bij Emilana, een mooie tashanger. Ze stuurde er als verrassing nog een flopje met leuke knoopjes bij. Bedankt Emilia.





Ik zelf kreeg ook leuke post via de zelfde postkamer, van Syl. Zo leuk, met mijn naam in scrabble letters erop... Het was echt een cadeautje om uit te pakken!









Zelf heb ik ook niet stil gezeten (ja, ik weet het wel iets langer stil geweest op mijn blog.... Tja, druk, druk, druk)
Ik maakte nog een haaktas op bestelling. In het paars dit keer. De ontvangster heeft me al laten weten dat ze er erg gelukkig mee is. Ze nam hem gelijk mee naar een haakavondje om daar anderen de ogen mee uit te steken :)
En voor mijn zusje, die over 7 dagen jarig is, maakte ik een tas. Ze had mijn rode tas gezien en wilde er graag zelf ook één, als verjaardagscadeau. Maar ze wilde er graag een uiltje op hebben. Dus, in plaats van er een uil op te maken, is de hele tas een uil geworden. De vleugels zijn zakjes, waar ze haar mobiel en sleutels in kwijt kan. Ja, ik durf dit nu al, een week voor haar verjaardag, te plaatsen. Morgen gaan we namelijk met 3 zusjes, aanhang en kinderen en nog wat vrienden met kinderen een week kamperen. Dus, ze kijkt niet meer voor die tijd hier...
De achterkant van de tas is van katoen met een heel lief patroontje. Een aankleed popje... Het werd alleen iets te druk voor de voorkant met uil, vandaar dat ik die van effen stof heb gemaakt.



Ik heb bij ons een nieuw fenomeen ontdekt, de waakpoes. Zowel Amara als Pucca vinden dat ze mijn auto heel goed moeten bewaken en wel vanaf het dak van de auto. Zo heb ik zeker geen autoalarm nodig!!




Vogeltje heeft zijn speeltent al een week in de tuin staan om lekker in te kunnen spelen en proefkamperen.
Met het mooie weer stond de tent open en natuurlijk liepen de konijnen los in de tuin. Rosie vond het erg leuk om ook even te gaan kamperen...
In en uit, in en uit de tent... Heel grappig!




Wat ik voor pasen had willen doen, maar wegens tijdgebrek niet lukte, voor al mijn neefjes en nichtjes een zakje haken, heb ik nu wel gedaan.
Voor op de camping. Voor alle kinderen, 15 in het totaal, heb ik een schatzakje gehaakt. Daar kunnen ze alle schatten die ze de komende week vinden, in stoppen. Ik ben benieuwd naar hun reactie....

Goed, hier is bijna alles ingepakt en morgen ga ik met Vogeltje en Muis weg. Manlief blijft een paar daagjes, maar moet daarna nog werken.
Dus, lieve volgers, tot over een weekje!!

12 opmerkingen:

  1. wat gezellig zeg zulke leuke spulletjes te krijgen toegestuurd is natuurlijk nooit verkeerd. En wat ben je ijverig geweest met je zelf gemaakte tassen. Doe rustig aan vandaag het is nu al te warm om je druk te maken
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tassen zijn het geworden. Dat is een heel werk geweest als die zakjes te haken wel mooie kleuren die je daar voor hebt gebruikt. Veel plezier op de camping.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige post, heerlijk hé!! ik heb me ook aangemeld bij Tante Jannie's postkamer en zelf al mijn eerste post verstuurd, maar nog niet ontvangen dus ben reuze benieuwd! Leuke uilentas heb je gemaakt, gaat ze vast geweldig vinden en die zakjes zijn ook hartstikke leuk...dat wordt schatzoeken!! Fijne week!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke spulletjes weer allemaal, geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke uilentas en wat een leuk idee, de vleugels als zakjes. Die ga ik onthouden!!
    Fijne week (aan het weer zal het niet liggen)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooooh, die uilentas... zooo gaaf!!!
    En je gehaakte tasjes zijn heel leuk geworden, heel vrolijk.
    Lekker op vakantie, ga ervan genieten meid .. xxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh....wat ben je druk geweest! Weer tassen gemaakt! :)
    Leuke post heb je ook ontvangen!

    Geniet van je welverdienden vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh lol....die "n" teveel in de laatste zin moet je maar even overheen lezen. Zal door de warmte komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat heb je weer een gave tassen gemaakt zeg! Super knap!
    Helaas is een naaimachine niet besteed aan mij,
    Ook heb je leuke post verstuurd en ontvangen. heerlijk.
    Geniet lekker van je vakantie, en van het leuks wat de kindjes in de zakjes gaan stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow nou je hebt zeker niet stil gezeten zeg! Wat een enorm gezellig post en wat een ontzettend mooie tassen heb je gemaakt! Knap ook zo die ene in de vorm van een uiltje. Handig ook die bewakers op je auto. Hoop alleen niet dat ze er op blijven zitten als je gaat rijden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zooo drukke tijd gehad zie ik! Voor k het vergeet: gefeliciteerd met je verjaardag! Recept van de ijstaart dan maar bewaren voor kerst haha. Eh..onze katten spelen ook steeds waakhondje op de auto ;) maffe beesten! Supermooie tassen heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben blij dat hij heelhuids aangekomen is! (Jenneke's kraal was in 1000 stukjes)
    Veel plezier ermee!
    liefs
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen