dinsdag 14 mei 2013

Het avontuur van leren haken....

Als kind heb ik op school "leren haken", schijnt het... Ik kan me het niet herinneren. Ik herinner me een gebreide muts, die nooit afkwam, gebreide wanten, die door mijn moeder zijn afgemaakt en een fluitenzak, volgens mij heb ik die wel zelf gemaakt :) Of te wel, breien was niet zo mijn ding.... En haken, ik heb blijkbaar daar niets van opgeslagen, behalve vingerhaken.

Dus, toen ik in januari besloot te gaan haken moest ik weer helemaal opnieuw beginnen. Lang leve You Tube en de geplaatste lessen daar. Ik ben heel simpel begonnen met eerst de steken te leren en daarna haakte ik mijn eerste rondje! Heel lang was ik daarmee bezig en zoooo trots op mijn allereerste werkstukje!!
Ik besloot om eerst maar handig te worden met de haaknaald en nog meer cirkels te gaan maken. Maar ja, wat moest ik nou toch met een stapel (niet zo nette) rondjes... Op internet vond ik de oplossing en nu gebruik ik ze elke dag, met trots! Ik gebruik ze als wasbaar wattenschijfje, gelijk een lichte scrub en het staat vrolijk in een potje op mijn wastafel.
Gisteravond heb ik mijn eerste (grotere) beest afgehaakt. Ben er best trots op. Tuurlijk is er ruimte voor verbetering, maar als ik bedenkt hoe kort ik nog maar haak, valt het best mee.
Een overzichtje van een paar haakprojectjes...
Natuurlijk, mijn trots, de vis! (De tweede is in de maak, maar dan in blauwtinten) Via granny's, bloemetjes en heel veel hartjes en andere kleine haaksels (die de kat van Muis altijd graag pikt om mee te poesballen), naar een deken voor op de bank, die steeds langer begint te worden. (Nee, niet de bank, maar de deken.)

Ik ben benieuwd naar volgende haakprojecten.....

6 opmerkingen:

  1. Amaaai om nog maar vanaf januari te haken is dat wel super!!! :) Ga je volgen voor nog meer toffe werkjes!
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er goed uit en geeft mij hoop. Ik weet nu zeker dat ik door ga met prberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon blijven proberen. Door het steeds te blijven doen, wordt je vanzelf beter. Kijk maar naar mijn haaksels....

      Verwijderen
  3. Erg leuk bezig ik vind dat je al aardig op dreef bent!
    Ik ga je volgen leuk dat ook bij mij volger bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om je haaksels te zien! Haha ja zo ben ik ook begonnen 2 jaar geleden, achter de laptop met een haaknaald.. zweet op mijn rug :). 't Zag er niet best uit, een babymutsje ;).
    Maar het gaat steeds beter. Ik vind je vis zo mooi!!

    En bedankt voor je berichtje op mijn blog.

    Een fijn Pinksterweekend verder!
    Lieve groet,
    Miriam ('t Bezige Bijtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey lieve Nana!
    Wat fijn dat je je vlop goed heb ontvangen!, en je maakt mij blij met het feit dat je er zo blij mee bent!,ik las je blog dat je nog maar net haakt, dus dacht ik dat je het wel leuk zou vinden als ik een custom made haaknaald voor je maak... hoop dat je de kleurtjes ook leuk vind... en natuurlijk mag je dochter de bloemen, gezellig he, een dochter die lekker met je mee freubelt...
    Veel plezier met je goodies!
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen