dinsdag 31 december 2013

2013

2013

Dit was vooral een jaar van verandering.

Het jaar waarin Muis verhuisde naar Roeselare om verder te studeren. Super stoer van haar, maar wel heel ver weg! We moeten er nog steeds aan wennen dat ze zo ver weg woont en we haar maar weinig zien. Dit was wel een hele grote verandering!

Nog een grote verandering dit jaar, die veel onrust gaf, was dat Vogeltje niet meer naar school ging, maar de overstap maakte naar de zorgboerderij, de Paradij. De opbouw ging met kleine stapjes en duurde best lang. Het koste Vogeltje erg veel moeite om te wennen en mij erg veel energie om hem hierin bij te staan.

Het jaar waarin ik mijn creativiteit en vooral de zin en rust terug vond om lekker creatief bezig te zijn. Ik leerde haken, wat al snel een erg verslavende bezigheid bleek te zijn. Begon weer te naaien voor de lol, ipv alleen maar noodzakelijke rotklusjes op de naaimachine te doen.

Het jaar waarin ik mijn blog startte en dat hou ik nog steeds bij met veel plezier! Door mijn blog en het volgen van andere creatieve blogjes, heb ik hele lieve mensen leren kennen en veel creatieve ideetjes opgedaan.

Het jaar van het hele huis op zijn kop…. Doordat Muis uit huis ging schoof Vogeltje door naar een grotere zolderkamer. Maar ja, die moest natuurlijk eerst een jongenskamer worden, dus klussen.
De zolderkamer die Vogeltje achterliet delen Muis en ik. Het is Muis haar kamer als ze thuis is en de andere dagen is het mijn knutsel en naaikamertje. Zo fijn dat ik mijn machines daar gewoon op tafel kan laten staan, zonder dat het iemand in de weg staat!
Verder werd ons huis beetje bij beetje van boven naar beneden gestuukt, dus alles was vies en wit en rommelig. Maar nu is alles weer mooi en netjes. Alles geverfd of behangen en alle troep is uitgezocht.

Het jaar van grote getallen. Ik werd 40. Bleek uiteindelijk niet zo’n stap te zijn als ik van te voren dacht.
Manlief en ik waren 25 jaar samen en vierden dat door samen een weekend naar Terschelling te gaan. En we waren ook nog eens 15 jaar getrouwd. Dat hebben we niet (echt) gevierd, want dat was op de dag dat we samen Muis naar België brachten. Nou ja, we zijn met Muis (na een dag sjouwen) samen uit eten gegaan bij de Pizzahut, heel romantisch…

Ook het jaar dat ik mijn schildklier eindelijk een kopje kleiner maakte en eindelijk van veel klachten af was.
Helaas ook het jaar waarin bleek dat mijn pijnlijke handen, armen en knieën niet door die schildklier komen. In het nieuwe jaar moet de reumatoloog nog de definitieve bevestiging geven, maar alles wijst op fibromyalgie. Ook dat zal veel veranderingen in mijn leven gaan geven, maar we gaan ervoor!

Kom maar op met alle veranderingen, zowel goed als slecht. Na 25 jaar samen kunnen Manlief en ik alles wel aan.

Lieve mensen, ik wens jullie een goed, gezellig en vooral rustig en veilig oud en nieuw. 
(Denk om elkaar en de dieren als je vuurwerk wil afsteken!)

En, natuurlijk een liefdevol, gelukkig, creatief en gezond 2014.

6 opmerkingen:

  1. Een jaar vol gebeurtenissen dus, volgend jaar zal niet anders zijn!
    Fijne avond/nacht!
    Fijn jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel goed 2014 gewenst voor jullie allemaal...

    FM het is mijn levensmaatje, eentje die niet altijd lief voor mij is, maar we zijn altijd samen en we kunnen met elkaar leven. Mocht je eens van je af willen mailen, via mijn blog vind je mijn mailadres...

    Lieve groetjes
    Gracia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi om zo terug te blikken op het afgelopen jaar. Bijzondere momenten. Ik wens jou en je gezin een heel fijne jaarwisseling en een liefdevol mooi 2014.

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens jou en je gezin een heel goed en gezond 2014 en dat er mooi creatieve dingen voorbij mogen komen in het nieuwenjaar.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat er duidelijkheid komt voor wat betreft je klachten! Het zal je toch ook hinderen met je hobby's haken en naaien... Ik wens je een heel goed en gezond (voor zover dat mogelijk is) 2014 toe!
    Wat een pech dat je dochter zo ver weg is gaan studeren! Mijn 4 uitwonende en studerende kinderen zitten allemaal in Groningen! Verbaast mij hoor, ik had gedacht dat in elk geval de oudste eens verderop zou gaan kijken als hij de kans kreeg, maar nee er gaat toch niets boven Groningen! ;-)
    Wel een fijn plekje, hoeve Paradij, maar ja elke verandering is natuurlijk wennen. Mijn jongste dochters zitten er nu op paardrijden (bij een schoondochter van de fam.).
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn dochter is ook alleen naar België gegaan voor haar studie, maar wil zodra ze klaar is weer terug naar Groningen :) Blijkbaar zijn wij, Groningers erg honkvast ofzo... Als ze in Groningen had kunnen studeren, dan had ze dat zeker gedaan.
      En gelukkig helpt haken ook om mijn handen soepel te houden, dus dat gaat tot nu toe, redelijk goed.
      Vogel heeft als klein kind jaren paardgereden en sinds de zomer ook al weer een aantal keer op de boerderij.
      X Nana

      Verwijderen